MFW Spring/Summer 2018


Ciao a tutti! Oggi voglio parlarvi della Settimana della Moda a Milano che si è conclusa da poco. Ho selezionato le collezioni che mi sono piaciute di più in assoluto. La collezione di Alberta Ferretti è super femminile. I costumi interi sono indossati con camicie e giacche e gli abiti in chiffon sono perfetti per qualsiasi fisicità. La sfilata di Fendi è un tripudio di colori, fiori tropicali, righe e fantasia a quadri. La sfilata di Versace è stata, secondo me, la più bella in assoluto, non solo per la collezione, ma proprio per l'atmosfera che ha creato, ricordando il fratello Gianni. Donatella ha riproposto le collezioni Baroque, Vogue, Farfalle, Tesori del mare e Metal Mesh. Gli abiti di Ermanno Scervino sono leggeri e sensuali, le giacche invece sono strutturate. Trussardi è un brand che sento mio. La sua collezione rispecchia a pieno il mio stile. Questa collezione è perfetta per le donne che viaggiano molto alla scoperta del mondo.

Hello everyone! Today I want to talk about the Fashion Week in Milan that has just ended. I have selected the collections that I liked most of all. The Alberta Ferretti collection is super feminine. Full costumes are worn with shirts and jackets and chiffon dresses are perfect for any physicality. Fendi's parade is a triumph of colors, tropical flowers, lines and fancy paintings. Versace's parade was, in my opinion, the most beautiful one, not only for the collection, but for the atmosphere that he created, remembering his brother Gianni. Donatella has replicated the Baroque, Vogue, Farfalle, Sea Treasures and Metal Mesh collections. The Ermanno Scervino dresses are light and sensual, but the jackets are structured. Trussardi is a brand that I hear. His collection fully reflects my style. This collection is perfect for women who travel a lot to the discovery of the world.

Mariateresa Scotti

I'm Mary and I'm italian blogger. I want to share with you my passion and I love meet other blogger like me. I hope you like my blog

10 commenti: